juli 2014

Fasjonabelt jubileum




Det er få parfymer som har gjort sterkere inntrykk på meg en Calvin Kleins CK One. Litt fordi det var den første unisexparfymen jeg noensinne hadde hørt om, men mest av alt fordi kampanjen var med en pur ung Kate Moss fotografert av Mario Sorrento.

Året var 1994 og ALLE snakket om den kampanjen. Kate representerte noe helt nytt. En helt ny look. Minimalistisk, fresh, enkel, annerledes.




Fint, ikke sant?

CK One lever i beste velgående, men det er bare å innse det - jeg er ikke lenger en del av den unge, nyskapende, rebelske generasjonen. Og det er ikke Kate Moss heller. Vi er mammaer og godt gift begge to. Ikke at det betyr at livet på noen måte er over, men når du har passert 40, er du ikke lenger en del av ungdomsgenerasjonen. Sånn er det bare.

Så når CK One i år feirer 20-års jubileum, passer det bra at samme Mario Sorrento har tatt nye kampanjebilder av nye, unge modeller, som kan være med å definere sin generasjon.



Bildene er freshe og tidstypiske, og jeg er sikker på at om jeg hadde vært 21 år hadde jeg omfavnet denne kampanjen også.

Her er den nye reklamefilmen. Jeg synes den er kjempefin, med et samme rene, enkle, freshe uttrykket:

 


Men for meg vil det alltid være Kate som ER CK One. Se på denne da:

 

- Ingeborg -




hits